counter create hit
مطالب مرتبط:

شاعران و نویسندگان برتر روسیه در سال ۲۰۱۷ معرفی شدند

مراسم انتخاب شاعر و نویسنده سال روسیه با بررسی آثار متعدد در گونه های مختلف ادبی برگزار شد.

فینال حذفی، برنامه لیگ یک را تغییر داد

مسئول مسابقات لیگ دسته اول اعلام کرد: برنامه دو هفته پایانی ‏لیگ دسته اول به دلیل برگزاری فینال جام حذفی تغییر کرد.

عکس های بازیگران سریال راه و بیراه و داستان سریال شبکه یک

سریال راه و بیراه؛ غکس بازیگران و داستان سریال راه و بیراه سریال راه و بیراه ساخته داود بیدل است که از شبکه یک سیما بعد از پایان سریال پایتخت پخش خواهد شد و هر شب ساعت 20 این سریال را خواهید دید. این سریال اپیزودیک است ولی تمام داستان ها به هم نزدیک هستند … ...

فراخوان هشتمین دوره جشن کتاب سال سینمای ایران اعلام شد

فراخوان هشتمین دوره جشن کتاب سال سینمای ایران اعلام شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی خانه سینما اعلام کرد؛ خانه سینما، به منظور ارج نهادن به تلاش های نویسندگان و مترجمان حوزه ادبیات سینمای ایران که سهمی شایسته در رشد و ارتقای سینمای کشور دارند و نیز، برای کمک به جریان سازی در زمینه تالیف، ترجم ...

آغاز «لاتاری» در دانشگاه ها !

نخستین اکران دانشگاهی فیلم سینمایی «لاتاری» در دانشگاه سوره برگزار می شود.

فصل ششم سریال Mom ساخته می شود

امروز شبکه ی CBS اعلام کرد که این شبکه قصد دارد تا فصل ششم سریال موفق Mom «مادر» را برای سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بسازد.

صداوسیما فقط کالای ایرانی جایزه می دهد

با دستور رئیس سازمان صداوسیما از این پس برنامه های رادیویی و تلویزیونی موظف شدند جوایز و هدایای خود را صرفاً از میان کالاهای ایرانی انتخاب کنند.

شگرد سازمان های جاسوسی برای کسب اطلاعات از هدف چیست؟

انجام عملیات روانی درباره پشت پرده ها یا پیش بینی ها در عرصه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در رسانه های ارتباط جمعی اعم از روزنامه ها، شبکه های ماهواره ای، سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی، در سالیان اخیر  به مهم ترین اقدامات و عرصه فعالیت آشکار و پنهان سازمان های ...

جزییات پیش فروش بلیت های جشنواره جهانی فیلم فجر

پیش فروش بلیت های سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از امروز چهارشنبه ۲۲ فروردین ساعت ۱۲ ظهر آغاز می شود.

فیلم های آخر هفته تلویزیون +اینفوگرافی

اسامی و زمان پخش فیلم های سینمایی شبکه های مختلف سیما، در روز های ­پنجشنبه ۲۳ و جمعه ۲۴ فروردین را در این اینفوگرافی مشاهده کنید.

اراکی ها با ۹۷ درصد بیننده، رکوردار تماشای تلویزیون در نوروز ۹۷ بودند

آخرین نظرسنجی ها درباره میزان مخاطب ویژه برنامه های تلویزیون در نوروز امسال نشان می دهد که اراکی ها با ۹۷ درصد بیننده، رکوردار تماشای تلویزیون در نوروز ۹۷ بودند. ...

جایزه بهترین فیلم اول در جشنواره جهانی فیلم فجر اهدا می شود/ 2 داور خارجی و یک ایرانی 

امسال برای نخستین بار در جشنواره جهانی فیلم فجر جایزه ای به فیلم های اول اهدا می شود که داوران این بخش شامل 2 سینماگر خارجی و یک ایرانی خواهند بود. 

بنر مرکز رسانه های دیجیتال کار دست وزارت ارشاد داد +عکس

در نشستی با رسالت و عنوان «چرا پیام رسان بومی» کانال های تلگرامی و اینستاگرامی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد در آن تبلیغ شد.

داستانی عبرت آموز از سیره امام کاظم(ع) به روایت حجت الاسلام قرائتی + فیلم

داستانی عبرت آموز از سیره امام کاظم(ع) به روایت حجت الاسلام قرائتی + فیلم

بُشر بن حافی زمانی که متوجه شد امام کاظم(ع) از مراسم پایکوبی او ناراحت است، پای برهنه به سوی حضرت دوید.

کارگردان «پرواز به تاریکی»: برای دشمنی با دولت، تئاتر را دستاویز قرار ندهید

افشین هاشمی در واکنش به اعتراض یک کانال تلگرامی نسبت به تیزر نمایش «پرواز به تاریکی» در نامه ای سرگشاده نوشت: «برای دشمنی تان با دولت یا هر کس دیگری که ما نمی دانیم، تئاتر را دستاویز قرار ندهید.» ...

اتفاق تلخ برای بازیگر «پایتخت» هنگام سقوط بالن!

نسرین نصرتی، بازیگر نقش فهیمه در سریال «پایتخت» برای اولین بار از اتفاق تلخی گفت که در صحنه سقوط بالن برایش رخ داد.

دست های پشت پرده گریبانگیر ستاره پرسپولیس شد

بین هواداران پرسپولیس این طور عنوان شده که سرتن چوک دستیار سابق برانکو ایوانکویچ مشغول بازی پشت پرده است تا صادق محرمی را از پرسپولیس جدا کند. این مربی اما در پاسخ به تماس کوتاهی از سوی ما گفت: این حرف ها را قبول ندارم. من هیچ نقش ...

فضای مجازی انسان تنها

فضای مجازی انسان ها را تنها کرده

به گزارش اخبار جهان, فضا, مجازی, تماس انسان با آن مشکل این است که مردم بدون این که به چند دلیل. حضور یک مخل واحد مهم است که آذربایجان و نگرانی است. به مناسبت نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: وحدت شهرستان, شبکه 'من انجام داده ایم که در ادامه خواندن. معمولا افراد جوان در صنعت فیلم به کانال دانشگاه یک فضای علمی هنر در سینما می شوند به آثار هنر و تجربه ای و جشنواره ای تمایل دارند، اما به نظرم شما چه در سینما و چه در تلویزیون کارهای متفاوت و داستان گویی می سازید، این تفاوت در شیوه کار به چه دلیلی است؟ در درجه اول از شما ممنونم که به این نکته توجه کردید. علاقه اصلی من ادبیات داستانی است و در عین حال هر وقت می خواهم فیلم بسازم قطعا موضوعی درگیرم کرده که در نهایت مرا به این نتیجه می رساند که باید راجع به آن فیلم بسازم. در عین حال البته فیلم خودم را می سازم، نه این که بخواهم موفقیت های دیگران را تکرار کنم. من اگر فیلم می سازم به خاطر ذات قصه گفتن است، حالا این که در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی موفق می شود یا نه داستان های بعدی است. اساسا فکر می کنم خیلی از فیلمسازان کنونی ما در فیلمسازی بیشتر دنبال این هستند که از خودشان یک برند بسازند. به عبارت دیگر خودشان جلوتر از فیلمشان می ایستند، اما من در فیلمسازی به این فکر می کنم فیلمی بسازم که بتوانم از آن دفاع کنم و پای آن بایستم. فضا و فرم «جشن دلتنگی» ربطی به فیلم قبلی تان «اروند» ندارد. چطور شد بعد از یک فیلم ملی ـ میهنی سراغ فیلمی اجتماعی و درام رفتید؟ چیزی که برای من بسیار اهمیت دارد، روابط سالم انسانی فارغ از هرگونه بینش سیاسی و بینش مذهبی است. این مساله نه تنها در ساخت جشن دلتنگی، بلکه در ساخت اروند و حتی دیگر آثارم هم وجود دارد. جشن دلتنگی و اروند، گرچه فضایی مغایر با هم دارند، اما در بینش و تفکر کاملا شبیه هم هستند. جشن دلتنگی از دغدغه شخصی من که ارتباط آدم ها با یکدیگر است، می آید. به نظرم در دنیای امروز فضای مجازی به قدری زندگی انسان ها را گرفته که دیگر وقت ارتباط رو در رو را با هم ندارند و صرفا به پیامک دادن به هم بسنده می کنند که قطعا این رویه زندگی در دراز مدت برای انسان ها خطرناک است. چون آدمیزاد موجودی اجتماعی است که در روزگار فعلی با استفاده نادرست از این فضاهای مجازی دچار تنهایی شده. جشن دلتنگی با این دغدغه نوشته و ساخته شد. پس روابط انسان با فضای مجازی را نقد کردید؟ ما تنها در متن و اجرای داستان یک آیینه جلوی مخاطب گرفته ایم و مخاطب می تواند وضعیت زندگی خودش را در آن ببیند. بنابراین ممکن است خودش، خود را نقد و قضاوت کند، اما من به عنوان فیلمساز این کار را نکردم. نکته مثبت آثار شما این است که برخلاف جریان فعلی فیلم های اجتماعی، فیلم های شما همیشه قهرمان دارد و این موضوعی است که در سینمای مان کم داریم! ببینید از آنجا که جشن دلتنگی دارای چهار روایت متقاطع است، نمی توان گفت از اول تا آخر فیلم یک قهرمان دارد؛ چون در واقع هر کدام از این روایت ها قهرمان های خودش را دارد. من و همسرم (مونا سرتوه) فیلمنامه این کار را نوشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم اگر قرار است آیینه ای روبه روی مخاطب بگذاریم، بهتر است آیینه ای باشد تا فراگیری گسترده تری داشته باشد و آدم های بیشتری بتوانند با آن همذات پنداری کنند. به همین دلیل تعداد روایت خود را از یک به چهار رساندیم تا طبقات اجتماعی بیشتری را در فیلم بگنجانیم تا مخاطب بتواند خود را در یکی از این روایت ها پیدا کند. نحوه انتخاب بازیگران به چه صورت بود؟ هر زمان با همسرم نگارش فیلمنامه ای را آغاز می کنیم تصوراتی راجع به آدم ها داریم. خوشبختانه آدم هایی که در نهایت برای این فیلم انتخاب کردیم به تصورات مان خیلی نزدیک بودند و الان وقتی نتیجه کار را می بینم احساس می کنم برای هیچ یک از نقش هایم نمی توانستم آدم های بهتری را انتخاب کنم. در جشن دلتنگی هر کسی در جای خودش خیلی خوب بازی می کند. شما حتی در فیلم هایی که رگه های تلخ و احساسی هم دارد باز هم امید را فراموش نمی کنید و مخاطب را به طور مطلق تلخ و ناراحت از سالن روانه بیرون نمی کنید. این کار دلیل خاصی دارد؟ جوان تر که بودم قصه هایی تلخ تر داشتم، اما الان احساس می کنم یک اتفاق را باید از جهات مختلف دید و این نگاه چندوجهی هم فضاهای روشن را به ما نشان می دهد و هم تاریک را. من خودم در زندگی آدمی هستم که هر اتفاقی برایم می افتد می گویم «الخیر فی ما وقع». به این خاطر که فکر می کنم آنقدر بزرگ و توانا نیستم که پشت اتفاقات تلخ را ببینم و شاید همین نگاه به کارهایم هم سرایت کرده است. در جشن دلتنگی همان طور که گفتم چهار روایت داریم که هر کدام به فراخور موضوع شان شیرین و گاه تلخ تمام می شوند. تغییر و تحولات جشنواره فجر امسال را چطور ارزیابی می کنید؟ قطعا من به اندازه دبیر جشنواره به فضای کلی جشنواره اشراف ندارم و نمی دانم ایشان بر چه اساس چنین تصمیماتی را گرفتند، اما اگر من تصمیم گیرنده بودم بخش فیلم اولی ها (نگاه نو) را حذف نمی کردم. چون در این صورت است که یک سری استعداد جوان خودشان را به سینما معرفی می کنند و این خیلی خوب است. در عین حال احساس می کنم جشنواره فجر بعد از این همه سال که از برگزاری اش می گذرد باید به ثباتی رسیده باشد که سیاستی کلی را برای جشنواره طراحی کند. این که هر سال دبیری با یک سری سیاست جدید پا به این میدان می گذارد چندان جالب نیست. پس به نظرتان حضور یک دبیر برای دوره های مختلف جشنواره فجر می تواند جشنواره را به ساختاری ثابت برساند؟ بله، حضور یک دبیر ثابت یا حداقل حضور یک شورای سیاستگذاری ثابت که هر سال قوانین جدیدی در جشنواره به اجرا درنیاید. من البته به عنوان یکی از فیلمسازانی که در این جشنواره حضور دارم به نظرات دبیر جشنواره و باقی تصمیم گیرندگان احترام می گذارم. چون قطعا آنها چیزهایی می دانند که من در جریان آن نیستم. منبع:جام جم