counter create hit

مطالب مرتبط:

جذابیت سریال هایی با فضای دهه ۵۰ برای آقای بازیگر

جذابیت سریال‌هایی با فضای دهه ۵۰ برای آقای بازیگر

توزیع کارت آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

توزیع کارت آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

تعطیلی سینماهای کشوربه احترام حضرت زهرا(س)

تعطیلی سینماهای کشوربه احترام حضرت زهرا(س)

به گزارش جهان نیوز، سینماهای کشور از ساعت 18 امروز 30 بهمن ماه تعطیل خواهد شد و همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) نیز سینماها تعطیل خواهد بود.  سینماهای کشور از صبح روز چهارشنبه 2 اسفندماه آغاز به کار خواهد کرد.  منبع:فارس ...

از خواننده شدن  با ۱۵ روز تبلیغ در فضای مجازی تا تبدیل ناهنجاری به ارزش در سینمای ایران

از خواننده شدن با ۱۵ روز تبلیغ در فضای مجازی تا تبدیل ناهنجاری به ارزش در سینمای ایران

تهیه کننده سینما گفت: وضعیت سینما به سمتی رفته که ارزش ها تبدیل به ناارزش ها شده اند یعنی با یک پروپاگاندا و شلوغ بازی جریانی ایجاد می شود که مخاطب سره و ناسره را تشخیص نمی دهد و از طریق گوشی با این جریان همراه می شود. به گزارش گروه فر ...

پیام تبریک محمدحسین مهدویان برای تولد پسر بی ادعای سینما

پیام تبریک محمدحسین مهدویان برای تولد پسر بی ادعای سینما

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدحسین مهدویان با انتشار عکس ساعد سهیلی در اینستاگرام، تولد او را تبریک گفت. این کارگردان در توصیف سهیلی نوشت: «ساعد عزیز، پسر محجوب و سربه‌زیر و بی‌حاشیه‌ و بی‌ادعای سینمای ایران. تولدت مبارک برادر.» ...

تشریح جزئیات اختتامیه «تجلی اراده ملی» جشنواره فیلم فجر

تشریح جزئیات اختتامیه «تجلی اراده ملی» جشنواره فیلم فجر

مدیر بخش «تجلی اراده ملی» جزئیات برپایی اختتامیه این بخش از ...

خواننده زن ایرانی با تیپی متفاوت در اروپا +عکس

خواننده زن ایرانی با تیپی متفاوت در اروپا +عکس

گرانی سفر به ایران برای ژاپنی ها/ پرواز مستقیم نداریم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید عباسعلی امامیه نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در ژاپن و از فعالان تورهای ورودی به کشور، گفت: سفر ٨ روزه به ترکیه برای ژاپنی‌ها با ٨٠٠ دلار و سفر استاندارد به ایتالیا نیز از ٩٠٠ تا هزار دلار انجام می‌شود ولی آنها ...

وزارت ارشاد: خواننده آکادمی گوگوش مجوز برپایی نمایشگاه ندارد

وزارت ارشاد: خواننده آکادمی گوگوش مجوز برپایی نمایشگاه ندارد

 به گزارش فارس، روز گذشته از فعالیت خواننده آکادمی گوگوش با همکاری ۵ هنرمند داخلی و ۵ هنرمند سوئدی برای برگزاری نمایشگاهی با موضوع «آزادی زنان» بر دادیم. مجید ملانوروزی،‌مدیرکل دفتر تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به این خبر به خ ...

مانی حقیقی، لیلا حاتمی، پریناز ایزدیار و دیگر بازیگران فیلم «خوک» روی فرش قرمز جشنواره برلین/ عکس

مانی حقیقی، لیلا حاتمی، پریناز ایزدیار و دیگر بازیگران فیلم «خوک» روی فرش قرمز جشنواره برلین/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عوامل فیلم سینمایی «خوک» ساخته مانی حقیقی که در بخش رقابتی جشنواره فیلم برلین حضور دارد، در مراسم فرش قرمز این فیلم حضور پیدا کردند. مانی حقیقی، لیلا حاتمی، حسن معجونی، پریناز ایزدیار، لیلی رشیدی و علی مصفا در این مراسم حضور د ...

حمایت لیلا حاتمی از آشوبگران ایران!

حمایت لیلا حاتمی از آشوبگران ایران!

توضیحات مجیدی درباره اکران نشدن فیلم جدیدش

مجید مجیدی گفت: صادقانه اعلام می کنم که از ابتدا موافق زمان پخش فیلم «آن سوی ابرها» در شرایط و زمان موجود و تعیین شده نبودم. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فیلم، اکران مردمی فیلم سینمایی آن سوی ابرها به کارگردانی مجید مجیدی با حضور کارگردان ف ...

مراسمی تحت تأثیر رسوایی های اخلاقی هالیوود/ چه کسانی شانس بردن اسکار را دارند؟

نودمین مراسم اهدای جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینمایی (اسکار) در حالی ۴  مارس (بامداد دوشنبه ۱۴ اسفند) با اجرای جیمی کیمل، کمدین برجسته آمریکایی در سالن دالبی تیاتر در شهر لس‌آنجلس برگزار خواهد شد که بدون تردید تحت تاثیر رسوایی‌های اخلاقی اهالی هالیوود قرار د ...

تنگه ابوقریب بهترین فیلم شد / سیمرغ بهترین کارگردانی: ابراهیم حاتمی کیا و بهرام توکلی / بهترین بازیگر مرد: امیر جدیدی / بهترین بازیگر زن: سارا بهرامی/ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: جمشید هاشم پور / ...

تنگه ابوقریب بهترین فیلم شد / سیمرغ بهترین کارگردانی: ابراهیم حاتمی کیا و بهرام توکلی / بهترین بازیگر مرد: امیر جدیدی / بهترین بازیگر زن: سارا بهرامی/ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: جمشید هاشم پور / ...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : اختتامیه جشنواره ملی فیلم فجر ۳۶ با معرفی برندگان در بخش های مختلف برگزار شد. به گزارش «انتخاب»، عصر یکشنبه ۲۲ بهمن ماه مراسم اختتامیه سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر ...

متهم شدن ۲ نویسنده آمریکایی به آزار جنسی

متهم شدن ۲ نویسنده آمریکایی به آزار جنسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دو نویسنده مطرح آمریکایی حوزه ادبیات کودک و نوجوان به آزار جنسی متهم شدند. به گزارش ایسنا، «گاردین» نوشت: «جیمز دشنر» نویسنده رمان «دونده مارپیچ» و «جی آشر» نویسنده کتاب «۱۳ دلیل برای ا ...

نیوشاضیغمی : پاسپورت ایرانی بی ارزش است/ همکارانم حق دارند خارج زایمان کنند +فیلم

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- در شرایطی وزارت ارشاد به رفتارهای فرامتنی و بازیگوشی هنرمندان و بازیگران سینما هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد و عدم نظارت بر رفتارهای زنان بازیگر زمینه جنجال‌های تازه‌ای را رقم می‌زند . پس از اظهارن ...

ایکاش یکبار هم که شده یک بازیگر این حرف ها را می گفت

ایکاش یکبار هم که شده یک بازیگر این حرف ها را می گفت

به گزارش مشرق، علی نصری فعال فضای مجازی در توئیتر با انتقاد از اظهارات لیلا حاتمی در یک جشنواره بین المللی نوشت: ...

حاتمی کیا از منتقد های وابسته!

حاتمی کیا از منتقد تا وابسته!

اخبار; روزنامه ملی امروز در یک یادداشت از صادق مرزی نوشت: بدون اخیر "ابراهیم حاتمی کیا" بسیاری از اخبار است که ایجاد ارزش خبری در شهر فینیکس می ایستد و به بالاترین حد ممکن است. این گفت و گو از این کلمات چیزی است که تعیین کننده خط نقاشی که کمتر کسی دیگری ناراحتی خود را به او داد این در علاوه بر این به ققنوس به دریافت و درک برخی از زبان گفتاری است. اما مگر این کلمات بزرگ چه بود به یک اندازه به آغوش لحظه و حتی به اندازه خاموشی ترین از سوی دیگر برای تلفن همراه خود را? آیا شما به جز مورد ' "وابسته" را به عنوان او صحبت کرد یک زبان جدید را بررسی کنید که به اندازه واکنش نسبت به او شکل گرفت؟ آیا کسی نمی دانست فیلم آخر ابراهیم حاتمی کیا همچون 2 اثر پیشین او محصول کدام موسسه سینمایی است؟ آیا کسی شکی در آن داشت که حاتمی کیایی که پرکارترین کارگردان دفاع مقدسی کشور است خود را مدیون شهدا می داند؟ آیا این نخستین بار بود که او در قامت یک منتقد به جریان سینمایی ایران شوریده بود؟ اینها و حجم انبوهی از سوالات مشابه همگی یک جواب دارد و آن «خیر» است؛ پس دقیقا چه اتفاقی افتاد که ابراهیم حاتمی کیا بار دیگر و این بار در آغاز دهه چهارم فیلمسازی خود باز هم بر سر زبان همگان افتاد و موج جدیدی در تقسیم بندی های سینمایی ایجاد کرد؟ پاسخ به این سوال قطعا مستلزم آن است که ابتدا به ماهیتی از ابراهیم حاتمی کیا بپردازیم که او را همواره در سطح یک کارگردانی کشور، تبدیل به کارگردانی پیشرو و جریان ساز کرده است. حاتمی کیا پیش و بیش از هر چیز «فرزند زمانه» خود بوده است، او همواره سینمایش را به جای استانداردهای روشنفکری در معادلات ملموس اجتماعی خود پایه گذاری کرده و در همین سطح نیز توقف نداشته است، دوربین سینمای او روایت «حال» بوده با تلنگری به «آینده». در کارنامه سینمایی او اگر 3 فیلم نخست را که سعی در ارائه تصویری عرفانی (نه انتقادی) از جنگ داشته اند، کنار بگذاریم، او راوی داستان هایی در زمان حال برای تلنگر به آینده بوده است؛ او حال را با ارزش هایی که از گذشته به ارث برده به مقام مقایسه می کشاند و هشداری به آینده پیش رو می دهد و بر همین اساس نیز طبیعی است که او در عین وفاداری به ارزش های انقلابی (به جا مانده از گذشته) لبه تیز انتقادات خود را به سوی آینده نشانه می گیرد تا توأمان، رویکردی انتقادی و در عین حال انقلابی را نسبت به سوژه های متعدد داشته باشد و این چیزی است که از تغییر و تحولات ارزشی جامعه در مسیر توسعه در «آژانس شیشه ای» تا مساله ای همچون سقط جنین و آینده مناسبات و ارزش های خانوادگی در «دعوت» قابل تماشاست. پس چنانکه مشهود است او نماینده موجی انتقادی از سینماست که به جای کوباندن «وضع نامطلوب موجود» بر سر «ارزش های پیشینی»، مسیری معکوس را طی می کند و با کوباندن «ارزش ها» بر سر «وضع موجود» هشداری نسبت به دوری این دو از یکدیگر می دهد. تمام قهرمانان سینمایی او همیشه شورشی را به نمایندگی از ایده آل های انقلابی نسبت به وضع غیرانقلابی رهبری می کنند. آنها نقد می کنند، هشدار می دهند، حتی گروگان (شاهد) می گیرند اما هیچ تیشه ای به ریشه گذشته نمی زنند. آنها فرزندان «حال» هست و «آینده» ای را تصویر می کنند که در آن ارزش های به جا مانده از «گذشته» روز به روز کمرنگ تر می شود، نسبت محافظی که به اختیار می خواهد حافظ شخصیت نظام باشد با نسبت بادیگاردی که مزدورانه می خواهد از جان یک شخص دفاع کند آخرین موردی بود که در سینمای او تصویر شد. حال با در نظر داشتن چنین پیش زمینه ای نسبت به موقعیت روایتگری ابراهیم حاتمی کیا شاید بهتر بتوانیم به ارزیابی علت خروش اخیر او و موج عظیم بازتاب هایش بپردازیم. حاتمی کیایی که مطلع نطق خود را بر قید «وابسته بودن» می گذارد، کارگردانی است با 3 دهه سابقه فیلمسازی در انتقادی ترین سطح آن، او همواره به نقد سیستم می پرداخته و حالا می گوید به وابستگی به این سیستم افتخار می کند و این دقیقا همان تناقض پرسش برانگیزی است که حاتمی کیا را کماکان در قله سینمای ایران نگه داشته است. او پیشرو جریانی است که نقد می کند و حتی گزنده ترین زبان را نیز برای این کار انتخاب می کند اما نقد را در خدمت بازگرداندن وضع نامطلوب موجود به نظام ارزشی باقیمانده از گذشته (اندیشه ها و اصول تغییرناپذیر انقلابی) قرار می دهد و بر همین اساس راهی انقلابی-انتقادی را در پیش می گیرد که ممیزه او با جریان غربزده سینمای کشور است. اگر آنها نقد می کنند، مسیر نقدشان عبور از چیزی است که حاتمی کیا را وادار به نقد کردن برای رسیدن به آن می کند، آنها نقد می کنند تا با پرداختن به وضع موجود ارزش ها بی اعتبار شوند اما حاتمی کیا نقد می کند تا وضع موجود را بابت دور شدن از ارزش ها بی اعتبار جلوه دهد. برای گروهی که وضع موجود را همچون پتکی بر سر ارزش ها می زنند، «حکومتی» بودن نشانه ای از تقید به ارزش هاست، پس حتی در دولتی ترین فیلم های شان سعی را بر آن می گذارند تا خود را جدا از حکومت معرفی کنند اما برای گروهی که می خواهند ارزش ها را همچون کاسه آبی بر صورت جامعه مبتلا شده به وضعی نامطلوب بپاشند، «حکومتی» خطاب شدن هرچند با نیت کنایی و مخرب باشد اما منفی جلوه نمی کند، چرا که آنان نقد می کنند تا حکومت را تقویت کرده باشند. معلوم نیست که واکنش ها به سخنان ابراهیم حاتمی کیا تا چه زمانی ادامه پیدا می کند و چه تاثیراتی بر روند استقبال مردم نسبت به ساخته آخر او می گذارد اما آنچه محل شک نیست، آن است که سخنان اخیر حاتمی کیا می تواند تقسیم بندی موجود اما نامشهود میان منتقدان وضع موجود را شفاف تر و روشن تر از گذشته کند، آنها که نقد می کنند تا ارزش های به ارث رسیده از گذشته را تعین ببخشند و آنان که نقد می کنند تا دیگر ارزشی از گذشته به ارث نرسد. این تقسیم بندی سینمایی را می توان به غالب تقسیم بندی های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تعمیم داد تا مشاهده کرد که خاستگاه انتقادی منتقدان موجود چه هست، چرا که دیگر تمام جریانات حاکم بر کشور سعی می کنند خود را با انتقادات شان اعتبار ببخشند و آنچه می تواند ممیزه ای میان این جریانات انبوه انتقادی باشد، آن است که خاستگاه مطلوب آنان برای انتقاد در کدام سو است.