counter create hit

مطالب مرتبط:

«رو در رو» به سراغ صنعت خودرو می رود

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه چهار سیما، برنامه گفتگو محور «رو در رو» امشب (30 بهمن ) میزبان ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و قناتی مدیر کل صنعت خودرو در وزارت صنایع و معادن می شود.در این برنامه زنده تلویزیونی که امشب ساعت 21 به ...

سریال های نوروز ۹۷ مشخص شدند

سریال های نوروز ۹۷ مشخص شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، حدود یک ماه تا نوروز ۹۷ باقی مانده است و سازندگان سریال های نوروزی در تب و تاب رساندن آثارشان برای این ایام هستند. بعضی از این تولیدات نوروزی آماده تر هستند و بعضی هنوز ضبط و تصویربرداریشان ادامه دارد. ...

سیروس الوند مهمان امشب «چشم شب روشن»

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه چهار سیما، «چشم شب روشن» چهارشنبه شب ها با اجرا و کارشناسی اکبر نبوی به حوزه سینما، اختصاص دارد این برنامه امشب (2 اسفند)، میزبان سیروس الوند، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سینمای ایران می شود.اکبر نبوی در این ...

واکنش وزارت ارشاد به برپایی نمایشگاه خواننده آکادمی گوگوش + عکس

واکنش وزارت ارشاد به برپایی نمایشگاه خواننده آکادمی گوگوش + عکس

مدیرکل دفتر تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به حضور خواننده آکادمی گوگوش در فضای هنری کشور گفت: این خانم را نمی‌شناسم اما قطعاً با پیشنه‌ای که دارد،‌ مجوز فعالیت هنری در داخل کشور ندارد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگز ...

تهیه غذا برای امدادگران توسط زنان یاسوجی + عکس

«داوود صالحی» فعال فضای مجازی، با انتشار عکسی از زنان یاسوجی که در حال تهیه غذا برای امدادگرهای هواپیمای سقوط کرده بودند در اینستا گرام نوشت: این صحنه ها برای شما اشنا نیست؟ این صحنه ها براتون اشنا نیست؟ مثل هیات یا موکب های اربعین نیست ؟ د ...

پشت پرده و ناگفته های قائله دراویش از زبان رئیس پلیس تهران

سردار حسین رحیمی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به علت شروع قائله‌ خیابان پاسداران اظهار داشت: علت اصلی ماجراهایی که 2 روز پیش رخ داد که 29 بهمن ماه باز می‌گردد، که در ساعت 5 صبح آن روز یکی از گشتی‌های موتوری پلیس در حین گشت‌زنی معمول خود به دو خودروی پرا ...

ویدئو / اسدالله علم، مردی برای تمام فصول -  قسمت سوم

ویدئو / اسدالله علم، مردی برای تمام فصول - قسمت سوم

این مستند با موضوع بررسی کارنامه سیاسی امیر اسدالله علم وزیر قدرتمند و پرنفوذ دربار پهلوی با استفاده از فیلم‌ها و تصاویر دیده نشده، روایتگر روابط و ساختار داخلی سران رژیم پهلوی است و تلاش ...

فیلم | ۵ ویدئوی پربازدید ۲اسفندماه | از انتقال اجساد به پایین قله دنا تا واژگونی قطار در نیشابور

  Video/Audio Link       برای دیدن نسخه کامل این ویدئوها روی لینک های زیر کلیک کنید: انتقال زمینی اجساد ۷مسافر هواپیمای تهران-یاسوج به پایین قلهرهبرانقلاب: ...

میترا حجار امشب مهمان دورهمی است

میترا حجار امشب مهمان دورهمی است

به گزارش جهان نیوز،  امشب مهران مدیری، مجری و کارگردان برنامه دورهمی با میترا حجار بازیگر سینما و تلویزیون به گفتگو خواهد پرداخت. این برنامه تلویزیونی، با اجرای استندآپ کمدی مهران مدیری و اجرای نمایش توسط سروش جمشیدی، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت ...

روز هفتم جشنواره فجر چگونه گذشت؟ / اعتراض به دو فیلم ضعیف؛ برخی تماشاگران سالن را ترک کردند / غیبت دوباره بابک حمیدیان / جمشید هاشم پور پس از سالها آفتابی شد / وزیر ارشاد: خودتحریمی دارم که فیلمی ...

روز هفتم جشنواره فجر چگونه گذشت؟ / اعتراض به دو فیلم ضعیف؛ برخی تماشاگران سالن را ترک کردند / غیبت دوباره بابک حمیدیان / جمشید هاشم پور پس از سالها آفتابی شد / وزیر ارشاد: خودتحریمی دارم که فیلمی ...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : هفتمین روز جشنواره فیلم‌ فجر با حضور همزمان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پردیس ملت، نمایش فیلم‌هایی ضعیف و پرانتقاد و خبر احتمال برپایی نشست برای اعلام اسامی کاندیداهای دریافت سیمرغ همر ...

متهم شدن ۲ نویسنده آمریکایی به آزار جنسی

متهم شدن ۲ نویسنده آمریکایی به آزار جنسی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دو نویسنده مطرح آمریکایی حوزه ادبیات کودک و نوجوان به آزار جنسی متهم شدند. به گزارش ایسنا، «گاردین» نوشت: «جیمز دشنر» نویسنده رمان «دونده مارپیچ» و «جی آشر» نویسنده کتاب «۱۳ دلیل برای ا ...

فیلم فجر ۳۶ سالی پر رونق و سینمایی مردمی تر را نوید می دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشت خود به مناسبت پایان سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر چنین آورده است: «بسم‌الله الرحمن الرحیم خانواده بزرگ ...

سریال بوی توت فرنگی؛ عکس های بازیگران و داستان قسمت آخر سریال بوی توت فرنگی

عکس های سریال بوی توت فرنگی داستان قسمت آخر سریال بوی توت فرنگی سریال بوی توت فرنگی ( Cilek Kokusu ) محصول سال 2015 ترکیه است که در ژانر کمدی و عاشقانه ساخته شده است. بازیگران اصلی این سریال Demet Özdemir , Yusuf Çim , Mahir Günşiray, Murat ...

نیوشاضیغمی : پاسپورت ایرانی بی ارزش است/ همکارانم حق دارند خارج زایمان کنند +فیلم

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- در شرایطی وزارت ارشاد به رفتارهای فرامتنی و بازیگوشی هنرمندان و بازیگران سینما هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد و عدم نظارت بر رفتارهای زنان بازیگر زمینه جنجال‌های تازه‌ای را رقم می‌زند . پس از اظهارن ...

فرمول های موفقیت پوتین در عرصه قدرت / این مرد چگونه توانسته تاکنون دوام بیاورد؟

فرمول های موفقیت پوتین در عرصه قدرت / این مرد چگونه توانسته تاکنون دوام بیاورد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فارین افرز در مقاله ای تحلیلی به بررسی نقش پوتین در قدرت گیری روسیه طی سال های حکومتش پرداخته است . مقاله ای که با قلم کریس میلر تدوین شده و مروری دارد بر آن چه به اعتقاد نویسنده نمایانگر قدرت و مو ...

اعتراف کارگردان یک فیلم توقیفی به شکست در برابر وزارت ارشاد/ عکس

اعتراف کارگردان یک فیلم توقیفی به شکست در برابر وزارت ارشاد/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالرضا کاهانی که مدت‌هاست به دنبال دریافت پروانه نمایش برای دو فیلمش با نام های «وقت داریم حالا» و «ارادتمند، نازنین بهاره تینا» است، در توییتی اعلام کرد که وضعیت آخرین ساخته اش با عنوان «ما شما را دوست داریم خانم یایا» نامشخص ...

ابراهیم حاتمی کیا یک جریان مافیایی در این برنامه چند تن از معترضان ؟ / شهرستان "قرعه کشی" و "شام" از کجا کلید ؟

ابراهیم حاتمی کیا به کدام جریان مافیایی در برنامه های سینمایی معترض بود؟/ بایکوت «لاتاری» و «به وقت شام» از کجا کلید خورد؟

سرویس فرهنگ و هنر در شرکت - در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر, پس از نام حاتمی کیا برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردان ادامه مدیر زمان شام در سن مراسم اختتامیه حضور پیدا کرد و گفت: با تشکر از شما برای محبت خود را از داوران عزیز. من مدیر مدیر این سیستم است. من افتخار می کنم از کسانی که مدرن ناظران را دوست دارم. من سی سال سن کلیسا و ترک. از سیستم قله تشکر می کنم. آنها خیلی تلاش این هدف باید نام سربازان گمنام امام آنها را داد. من عذر خواهی از همکاران من در محل کار هنگامی که نام محصول و در آمد متوسط دهند. افتخار می کنم برای مدافعان حرم فیلم ساختم. افتخار می کنم از بچه های سپاه و حاج قاسم سلیمانی جایزه گرفتم. بابت کارهایم پشیمان نیستم. اگر خانه سینما به محل کارآفرینی تبدیل شود، من کارآفرینم چراکه یک سال رزق به آنها رساندم. امثال رشیدپور این واژه ها را می سازند. به تلویزیون اعتراض می کنم از مسئولان شبکه سه و دو، شکایتم را به خدا می برم. حاج قاسم سلیمانی با دیدن فیلم من اشک ریخت. این نگاه واقعا زشت است برای این مملکت. من شکایتم را پیش خدا می برم. حاتمی‌کیا به فردی مثل رشیدپور یا یک برنامه سینمایی معترض نبود او به یک هژمونی نامحسوس‌در برنامه‌های سینمایی رسانه ملی در قالب تحلیل و نقد فیلم گلایه‌مند بود و اگر تصور کنیم سطح اعتراض حاتمی‌کیا درباره نقد و تحلیل فیلم به وقت شام در یکی دو  برنامه سینمایی خاص بود، معترضه او را کم ارزش جلوه داده‌ایم. بیشتر بخوانید: پس از مدت‌ها بی‌مهری بالاخره حاتمی کیا سیمرغ کارگردانی را گرفت/ حاتمی کیا : شکایتم را پیش خدا می‌برم +عکس و فیلم پس از این ابراز نظر موجی از حملات و حمایت های در صفوف حیدری و نعمتی، خیبری و موتوری در فضای مجازی منتشر شد و هدف اصلی ابراهیم حاتمی‌کیا در میان هجوم چپ و راست در فضای مجازی گم شد. حاتمی‌کیا به فردی مثل رشیدپور یا یک برنامه سینمایی معترض نبود او به یک هژمونی نامحسوس در برنامه‌های سینمایی رسانه ملی در قالب تحلیل و نقد فیلم گلایه‌مند بود و اگر تصور کنیم سطح اعتراض حاتمی‌کیا درباره نقد و تحلیل فیلم به وقت شام در یکی دو برنامه سینمایی خاص بود، معترضه او را کم ارزش جلوه داده‌ایم. به هر ترتیب فیلم انقلابی، ملی و بومی  را باید با رویکرد و اسلوب سینمایی متناسب با الگوهای بومی و ملی  نقد و تحلیل کرد  و از قضا چند روز قبل از اعتراض حاتمی‌کیا ، مسعود ده نمکی در واکنش به فضای یکطرفه حاکم در برنامه‌های سینمایی پستی را منتشر کرد که برخی معنا و مفهوم پست منتشر شده ده نمکی را درک نکردند. در پست مذکور ده نمکی به چند موضوع مرتبط با جشنواره و وضعیت مرتبط با فضای نقد مطالبی را به نگارش درآورد و در پاراگرافی هوشمندانه نوشت : ای کاش حداقل فرق تحلیل فیلم و نقد فیلم را می دانستند شاید آن وقت کلاه سرشان نمی رفت.(اینجا) در واقع قبل از حاتمی‌کیا و معترضه‌اش به فضای حاکم در برنامه‌های سینمایی سیما،  ده‌نمکی هشدار داده بود چه وضعیت تراژیکی در برنامه‌های سینمایی حاکم است. واقعیت این است که در اغلب برنامه‌های سینمایی تلویزیون مجری‌هایی امثال رشیدپور، عنقا، گبرلو نقش برجسته چندانی ندارند. بیشتر بخوانید : باید منتظر دوران دیکتاتوری رشیدپور باشیم؟ آنچه در برنامه های سینمایی در قالب نقد رخ می‌دهد باید به صورت بنیادین اصلاح شود، کارشناسان سینمایی و منتقدانی هستند که در برنامه‌های مختلف سینمایی حضور پیدا می‌کنند و اغلب نویسندگان یک ماهنامه سینمایی خاص هستند. ماهنامه‌ای که قدمت طولانی دارد و یکی از اهداف بلند مدت گردانندگانش، تربیت نیروهای منتقد سینماست. نه کار سیاسی انجام می‌دهند و نه هدف‌گیری و سو گیری سیاسی دارند، اما در حوزه سینما، جهت دهی کلانی دارند و سایر خبرنگاران و روزنامه نگاران سینمایی رویکرد این نشریه برایشان وحی منزل است. نکته مهمتری این است که این جریان طی سی‌و اندی سال اخیر همواره سلیقه خود را از طریق نشریه و تاثیر در فضای مطبوعات سینمایی توسعه و بسط داده است و به صورت نامحسوس سینما را مدیریت می‌کند. کارشناسان سینمایی و منتقدانی که در برنامه‌های مختلف سینمایی حضور پیدا می‌کنند اغلب نویسندگان یک ماهنامه سینمایی خاص هستند. ماهنامه‌ای که قدمت طولانی دارد و یکی از اهداف بلند مدت گردانندگانش تربیت نیروهای منتقد سینماست. نه کار سیاسی انجام می‌دهند و نه هدف‌گیری و سوء گیری سیاسی دارند، اما در حوزه سینما، جهت دهی کلانی دارند اگر لیست منتقدان و نویسندگان سینمایی حاضر در برنامه‌های تلویزیونی را بررسی کنیم، اغلب منتقدان برخواسته از نشریه مورد اشاره هستند و پس از اینکه برند این نویسندگان با این نشریه خاص کمی معتبر می‌شود به فاصله کمی سر از برنامه‌های تحلیلی سینمایی سردرمی‌آورند. این جریان به صورت نامحسوس در میان اصحاب رسانه و اغلب منتقدانی که خروجی این نشریه هستند، جریان بزرگی ساخته‌اند و کافیست فیلمی ساخته شود که باب طبع نشریه خاص نباشد. خروجی‌های این نشریه که در حال حاضر در فضای مجازی و برنامه‌های تلویزیون پراکنده‌اند در اقدامی هماهنگ به قتل «به وقت شام» و «لاتاری» کمر می‌بندند. به همین دلیل است که اغلب فیلم‌هایی که مضمون انقلابی دارند و طی بیست و اندی سال اخیر ساخته‌ شده‌اند با دست فرمان گردانندگان رسانه مذکور در کلیه رسانه‌های مکتوب، مجازی، تصویری و صوتی بایکوت می‌شود. هژمونی این نشریه به شکل عجیبی در فضای سینما توسعه یافته است و این مسئله ناگهان به صورت ناهنجاری در جشنواره فیلم فجر  در قالب تاختن به آثار انقلابی خودش را نشان می‌دهد. اغلب کسانی که در برنامه‌های تحلیلی – سینمایی سمت مجری یا کارشناس را دارند از وابستگان خاص به این نشریه هستند و به صورت هدفمند و کاملا هماهنگ شده‌ای در فضای مجازی و رسانه ملی در برنامه‌های تصویری آثار ارزشمندی مثل تنگه ابوقریب و به وقت شام و لاتاری را مورد هجمه هماهنگ خود قرار داده‌اند و منتقدان جوان انقلابی که طی 10 سال اخیر در فضای مکتوب و مجازی خوش درخشیده‌اند جایی در برنامه‌های تحلیلی رسانه ملی ندارند. اقدام هدفمند منتقدان وابسته به یک جریان سینمایی به اعتراض ابراهیم حاتمی‌کیا در اختتامیه جشنواره فیلم فجر منجر می‌شود و به فاصله کوتاهی عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس می‌گوید: در این زمینه در برنامه هفت اشتباه کردند و تذکر لازم در این خصوص داده شده است. در صورتیکه این اشتباه رسانه ملی، محدود به یک برنامه تلویزیونی خاص نیست. اشتباه بزرگ‌تر سیما در دو دهه اخیر دعوت از منتقدانی است  که به صورت نامحسوس به یک جریان فکری خاص وابسته هستند و با یک تذکر رفع و رجوع نخواهد شد. حتی حذف رشیدپور و عنقا از دو برنامه سینمایی مسئله را حل نمی‌کند. ریاست محترم سازمان در مورد این ماجرا باید به جای کور کردن چشم، تذکر و توبیخ و حذف ، کمی ابرو را آرایش کنند و رویکرد برنامه‌های سینمایی اعم از داخلی و خارجی با تغییر مدعوین و کارشناسان سینمایی قطعا حل خواهد شد.  مسئولیت خطیری  که پس از هشدار جدی ابراهیم حاتمی‌کیا  بر عهده ریاست سازمان است. حل این مسئله به صورت بنیادین سبب جهت دهی انقلابی به برنامه‌های سینمایی خواهد شد.  به تعبیری دیگر ریاست رسانه ملی باید دست به یک انقلاب بزرگ بزند و منتقدان سینمایی وابسته و خروجی‌های متصل به آن نشریه خاص نباید فرصت حضور در برنامه‌های سینمایی را داشته باشند. در مجال فراهم شده برای منتقدان وابسته به نشریه مذکور در برنامه‌های متنوع رسانه ملی، جمع مذکور با الگو و اسلوب‌های هنری، آثار انقلابی و فیلمسازان انقلابی مورد هجمه قرار می‌دهند و به همین دلیل است که فیلمسازان ارزشی با رسانه ملی زوایه پیدا کرده‌اند.  ریاست رسانه ملی باید دست به یک انقلاب بزرگ بزند و منتقدان سینمایی وابسته و خروجی‌های متصل به آن نشریه خاص نباید فرصت حضور در برنامه‌های سینمایی را داشته باشند. متاسفانه در اغلب برنامه‌های سینمایی که می‌خواهند یک منتقد سینمایی انقلابی را دعوت کنند دست به دامان یک کلیشه خاص می‌شوند که در برنامه یکی مانده به آخر جشنواره حضور پیدا کرد و با تحلیل همین برنامه می‌توان فهمید حضور چنین منتقدانی نه تنها قوتی برای جریان سینمای انقلاب نیست بلکه از اساس آنرا تضعیف می‌کند. به این موضوع باید دقت داشته باشیم که لاتاری قبل از اینکه توسط داوران نادیده گرفته شود، در دو برنامه «سینما دو» و «سینما هفت» سیما توسط منتقدان این برنامه  سربریده شد و بعد هیات داوران جسارت بیشتری از خود برای بایکوت کامل این فیلم از خود نشان داد. و نکته جالب اینجاست ریاست محترم رسانه ملی در گفتگوی خود با خبرگزاری فارس می‌فرمایند: فیلم سینمایی «لاتاری» هم که فیلمی انسانی، عاشقانه و جوانمردانه بود، مظلوم واقع شد. در صورتیکه بذر بایکوت لاتاری، توسط برنامه‌های سینما و منتقدان حاضر در این دو برنامه سینمایی پاشیده شد. در این گزارش، قصد نداریم که منابع تغدیه مالی این نشریه خاص و وابستگی مالی و معنوی را به برخی جریانات سیاسی را به صورت مستقیم بررسی کنیم اما مسئولان سازمان باید هشدار ابراهیم حاتمی‌کیا را جدی بگیرند و به یک اصلاح ساختاری در برنامه‌های سینمایی دست بزنند.